szkolna Rada Rodziców w tym roku szkolnym oddaje Wam do dyspozycji 2000zł, abyście mogli w realny sposób wpłynąć na wygląd naszej szkoły oraz na to, co się w niej pojawi. Projekty wraz z wymaganymi podpisami można składać według wytycznych poniższego regulaminu:
1.Budżet uczniowski to szczególna forma konsultacji społecznych, dająca uczniom możliwość decydowania o przeznaczeniu części środków finansowych z funduszy Rady Rodziców w danym roku szkolnym. Celem jest budowanie wspólnoty, wspieranie idei obywatelskości i aktywności społecznej uczniów SP7. 2.Wysokość budżetu na dany rok szkolny ustalana jest przez Radę Rodziców i podawana jest do wiadomości uczniów i rodziców w każdym rozpoczynającym się roku szkolnym, przed rozpoczęciem kolejnej edycji Budżetu (do 31.03.2024). W roku szkolnym są to 2000zł. 3.Wnioski dotyczące pomysłów na wydatkowanie określonej kwoty w ramach Budżetu uczniowskiego mogą być składane tylko przez uczniów SP7 (klasy 1-8). 4.Uczniowie SP7 mogą składać swoje wnioski w formie papierowej do Dyrekcji/sekretariatu do 15.04.2024. Projekty muszą być podpisane odręcznie przez wnioskodawcę i minimum 19 kolejnych uczniów SP7 popierających dany projekt. 5.Nie ma limitu projektów, jakie składa dany uczeń/grupa uczniów, ale każdy musi być osobnym wnioskiem. 6.Maksymalną wartością danego projektu jest kwota przeznaczona na Budżet na dany rok szkolny. Nie ma minimalnej wartości projektów. 7.Każdy projekt powinien być wykonalny technicznie i może dotyczyć jedynie inwestycji do zrealizowania na terenie szkoły. 8.Złożone wnioski członkowie Rady Rodziców wraz z Dyrekcją weryfikują. Jeśli dany projekt faktycznie nie ma szansy być zrealizowany (np. jest zbyt abstrakcyjny lub zbyt kosztowny) Rada Rodziców/Dyrekcja może wprowadzić do projektu zmiany, które urealnią projekt. Rada Rodziców/Dyrekcja powiadomi o tym fakcie wnioskodawcę najpóźniej do 01.05.2024 Jeśli wnioskodawca nie wyraża zgody na wprowadzenie zmian wniosek zostanie odrzucony. 9.Rada Rodziców/Dyrekcja może odrzucić te projekty, które są niemożliwe do urzeczywistnienia. O odrzuceniu projektu RR/Dyrekcja powiadomi wnioskodawcę do 01.05.2024. Od tej decyzji jest odwołanie w ciągu 14 dni (uczeń może złożyć uzasadnienie na piśmie do Dyrekcji/Sekretariatu). Ostateczną decyzję podejmuje Dyrekcja w terminie 14 dni od otrzymania odwołania. 10.Następnie lista zweryfikowanych projektów publikowana jest na stronie Internetowej szkoły oraz na FB szkoły do 01.06.2024. 11.Na projekty zamieszczone na liście można głosować do 15.06.2024. Głosują jedynie uczniowie SP7 poprzez Librus z konta ucznia, wysyłając wiadomość do członka Szkolnej Rady Rodziców Wiolety Kary-Kalisz (mama Jana Kalisza z klasy IVa), w temacie wiadomości wpisując Budżet uczniowski, a w treści numer i ewentualnie nazwę projektu na który głosują według opublikowanej listy. W razie problemów z wysłaniem wiadomości można zwrócić się do Wychowawcy klasy z prośbą o przesłanie głosu ucznia do wskazanego członka Szkolnej Rady Rodziców (Wiolety Kary-Kalisz). Każdy uczeń może zagłosować tylko na jeden projekt, niekoniecznie ten pod którym podpisał się na wniosku. 12. Do 21.06.2024 Rada Rodziców zlicza głosy i ogłasza który projekt został wybrany. Wygrywa projekt który uzyskał najwięcej głosów. Jeśli więcej niż jeden projekt uzyskał tę samą liczbę głosów o wyborze decyduje Dyrekcja. 13.Wybrany projekt RR sfinansuje i zrealizuje w możliwie jak najkrótszym czasie w danym roku szkolnym z funduszy RR.
PODSUMOWANIE:
Harmonogram działań:
- ogłoszenie wysokości Budżetu do 31.03. - składanie wniosków do 15.04. - powiadomienie wnioskodawców o zmianach lub odrzuceniu do 01.05. - odwołanie od odrzucenia do 15.05. - ostateczna decyzja Dyrekcji 14 dni od otrzymania wniosku. - publikacja listy projektów do 01.06. - głosowanie do 15.06. - zliczanie głosów i ogłoszenie zwycięzcy do 21.06.
Zapraszamy do działania i czekamy na Wasze pomysły :)